رسوایی گزارش صداسیما از تظاهرات لندن

صداسیما کلی خوشحال شده که در لندن هم تظاهراتی رخ داده! و می تواند با پوشش مستقیم حضور پلیس در این تظاهرات، تلافی اقدام ددمنشانه و منافقانه ی بی.بی.سی را در سال 88 تهران درآورد!

اما چند تا مسئله این وسط هست که خوب است بلاگرهای بسیجی که دستشان به اینترنت می رسد، خوب توجه کنند؛ و حداقل خودشان به فریب دستگاه تبلیغاتی نظام، پی ببرند:

1: همان طور که در عکس مشاهده می کنید؛ پلیس لندن در محل حاضر هست. اما در حال ضرب و جرح مردم نیست! بلکه فقط دو طرف حاضران ایستاده؛ تا آنها کارهای غیرقانونی انجام ندهند. مثلا شیشه مغازه های مردم را نشکنند؛ و از این دست. یعنی شما نمی بینید که پلیس، وحشی بازی هایی شبیه پلیس ویژه ایران درآورد؛ و هر جنبنده ای را بگیرد زیر کتک و مجروح کردن.

2: از بازداشت هم خبری نیست. اما اگر هم کسی اعمال غیرقانونی انجام داد و بازداشت شد؛ به کهریزک لندن نمی رود! و آنجا تحت تجاوز جنسی قرار نمی گیرد! بلکه بازداشت می شود؛ پرونده تشکیل می شود؛ و در دادگاه محلی با احکام خفیف و نهایتا چند روز حبس روبرو می شود. و حتما در دادگاه انقلاب بریتانیا، به عنوان محارب شناخته نمی شوند!!

3: خبرنگار، در کنار ماموران پلیس، میکروفون به دست در حال تهیه خبر و فیلم است. آیا در تهران ما نمونه ای مانند این را سراغ داشتیم؟ یا اینکه حتی خود مردم هم که با موبایلشان از وقایع تصویر می گرفتند؛ با بازداشت (و حداقل توقیف گوشی هایشان) روبرو می شدند؟

4: اصولا دولت های غربی و اکثر کشورهای جهان؛ حق تجمع اعتراضی مردمشان را به رسمیت می شناسند. و پلیس، نه برای جمع آوری آنان؛ که برای حفاظت از آن تجمع ها و اینکه به اعمال خلاف قانون کشیده نشود؛ در محل حضور می یابند. و این حتی خواسته خود سبزها بود که پلیس در محل حاضر شود و از آنان در برابر لباس شخصی های "منصور ارضی و رفقا" حمایت کند.

5: همان طور که مشخص است؛ تنها این پلیس است که مجاز است در محل حاضر شود برای نظارت بر تجمعات. مثلا شما هیات رزمندگان لندن را مشاهده نمی کنید تا برای صیانت از احترام شخص اول بریتانیا، با زنجیر موتور و کابل برق، آن اطراف پرسه بزند!!

بنابراین اقدام تلافی جویانه صداسیما، فقط به ضایع شده خودتان کمک می کند! که اصولا در کشوری که ما نیروهای بی قانون بسیج و سرداران بیسواد سپاه را داریم؛ همان بهتر که وارد مصاف رسانه ای با دنیا نشویم!

که رسوایی به بار می آورد!!

 

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز