ادعای هکر ایرانی؛ درست یا بلوف؟

 

اخیرا یک جوان ایرانی با منتشر کردن کدهایی در یک سایت؛ ادعا کرده هک سرویس SSL  بین المللی کار او بوده و هیچ ربطی به دولت ایران نداشته است!

من در اینجا نمیخواهم بگویم این ادعا چقدر مضحک است. و همه کسانی که سرویس kttps  را می شناسند، می دانند باز کردن کدهای آن، کار یک هکر نیست. و باز مسلم است وقتی یک نفر میگوید تنهایی کاری را انجام داده؛ ما لزوما نخواهیم گفت: آفرین، تو تنهایی بودی که انجام دادی!

باز هم یادمان بیافتد سردار جلالی، رییس قرارگاه پدافند غیرعامل سپاه، اخیرا و رسما خواستار استخدام هکر، برای مبارزه علیه جنگ نرم شده بود! پس دیگر لزومی ندارد بخواهیم کسی را قانع کنیم تا هک جیمیل های کاربران ایرانی؛ کار یک مجموعه ارگانهای حکومتی در ایران بوده است.

ظاهرا آقایان تازه فهمیده اند هک کردن، در دنیا جرم است. و حالا خواسته اند یک اطلاعیه منتشر کنند که بگویند یک جوان 21 بوده که خودسرانه عملیات آزادی بخشی هک را انجام داده است!

اما همه این ها حرف من نبود! من می خواهم چیز دیگری بگویم.

این جوان مجازی در اطلاعیه خودش گفته است: «ای طرفداران جنبش جعلی سبز بدانید تا من زنده هستم نه شما امنیت اینترنتی دارید نه دنیای دیجیتال شما امنیت دارد.»

در این که این دو گونه امنیت که این جوانک گفته؛ چه فرقی با هم دارد؛ بماند!.. اما خوب به معنای جمله بالا دقت کنید!

دنیای ولایت دارد خودش را تعریف می کند. در منظر آقایان؛ حضور در میدان سخن، به شکست سنگین آنها منجر خواهد شد. پس همان طور که آزادی بیان در جامعه واقعی با سرکوب آهنین نابود شده است؛ روزنامه ها تعطیل، فعالیت سیاسی همه منحل، و زندانها پر شده است؛ در دنیای مجازی هم وقتی مردان ولایت می خواهند کاری بکنند؛ شبیخون و حمله و نابود کردن خواهد شد! انگار جوانی چفیه بر گردن؛ زنجیر موتورش را دارد توی هوا می چرخاند؛ سوار بر موتور پولسار؛ با سرعت به طرفتان می آید؛ فحش های رکیک است که بر زبان می آورد؛ و هیچ سودایی در سر ندارد الا "جر دادن"!

تنها کاری که از دست مردان ولایت برمی آید؛ نابود کردن امنیت واقعی و مجازی انسان هاست! چرا که همآوردی سخن، جای انها نیست. و آنها خیلی زود خواهند فهمید شکست، حق کسانی است که عقل را تعطیل کرده اند؛ و به خود قبولانده اند "هر چه آقا بگوید همان است".

مردان ولایت؛ خدا را کنار گذاشته اند. حقیقت را قربانی کرده اند. انسانیت را به قربانگاه برده اند. تا بتوانند بردگی یک نفر را بکنند. و هر چه او بگوید را درست بیانگارند!

مردان ولایت فقط می توانند تعطیل کنند. نابود کنند. دهان ها را از سرب داغ پر کنند. و حال که فهمیده اند انقلاب های خاورمیانه با الهام از جنبش سبز؛ به اینترنت، متکی شده است؛ همه ی توانها و قرارگاه هایشان را بسیج کرده اند تا همان نابودی و شبیخونی که در عرصه خیابانی و جامعه واقعی عملی کرده اند؛ در جامعه مجازی هم پیاده کنند.

تا شاید این گونه بتوانند به حکومت قرون وسطایی شان ادامه دهند و همان درست باشد که آقاشان می گوید!

پس نابود کنید! ببندید! تعطیل کنید! زندانی کنید! سرب داغ بریزید! بزنید!.. که تا شما هستید؛ ملت ما امنیت ندارد!

باید بروید؛ تا ما آب خوش از گلویمان پایین رود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز