روح سپهبد ازهاری شاد!

چند روز پیش بود که سخنان شگفت آور سرتیپ همدانی فرمانده سپاه مستقل تهران را خواندم. همدانی با لحنی عصبی و وحشیانه گفته بود: "جنبش سبز یک جنازه است؛ و این بار اگر بخواهد اقدامی را شروع کند مانند دفعه قبل نیست که ما مدارا کردیم. این بار هر که را به خیابان بیاید خواهیم کشت."
باورنکردنی بود که یک مقام رسمی آنهم یک مقام نظامی امنیتی که عملا به هیچ کجا پاسخگو نیست و تمامی نهادهای قانونی دیگر، گوش به فرمان امثال او هستند؛ رسما چنین اظهاراتی بیان کند. اما این گفته ها یک واقعیت است. خوشبختانه یک واقعیت است! دفعه های قبل که با وحشیگری با مردم برخورد کرده بودند؛ هیچ گاه در علن این اقدامات را برعهده نمی گرفتند. و با حرفهای رسوایی مانند اینکه "ما مسلح نبودیم و ندا را خبرنگار بی.بی.سی کشته، سبزها هزار پلیس را کشته اند" اقداماتشان را برعهده نمی گرفتند. اما اکنون یکی از سران این حکومت نظامی، چنین در ملا و آشکار در دنیا اظهار نظر می کند.
روح سپهبد ازهاری شاد!
باز هم باور کردنی نیست. اما چند شب پیش یک سرتیپ دیگر سپاه -قاسمی- در برنامه زنده "راز" صداسیما؛ چنان تصویری از خود و دوستانش در منظر مردم نمایش داد؛ که من برای ساعتی حالت تهوع گرفته بودم. اینکه چه اتفاقی افتاده که اینها این طور خودشان را باخته اند و اینچنین عصبانیت وجودشان را فریاد می زنند! باید می دیدید عربده های سرتیپ قاسمی را در تلویزیون؛ و صورت مجری برنامه -نادر طالب زاده- را که از حالت اشمئزاز به چه حالتی درآمده بود!
اما چیزی که توجه من را جلب کرد، سخنان 14 ساعت قبل سخنگوی کاخ سفید است در این باره. این اولین بار است که یکی از قدرتهای سپاه، مردم را به داغ و درفش تهدید می کند و چنین آشکار از سوی کاخ سفید با واکنشی تحقیر آمیز مواجه می شود. یادتان باشد در سال88 دست سرداران عزیزمان کاملا باز بود! و دولت اوباما در اظهار نظری کثیف گفته بود "ما از دولت جدید ایران حمایت می کنیم و آن را به رسمیت می شناسیم اما می خواهیم با مردم با خشونت برخورد نشود." آنهم در حالی که در خیابانهای تهران دود و آتش و خون بود که فواره می زد. اما این بار بلافاصله از عالی ترین نهاد سیاسی آمریکا چنین واکنشی مشاهده می شود. سخنگوی کاخ سفید گفته است:
" اگر دولت و مقامات ایران به راستی از اعتراض مردم مصر خوشحال هستند، همان اجازه و حقوق را به مردم خود بدهند. همین که مقارن با به نتیجه رسیدن اعتراض مردم مصر، مقامات ایرانی شبکه‌های ماهواره‌ای را قطع می‌کنند و دستگیری‌ها را افزایش می‌دهند یا می‌گویند جنبش سبز یک جسد است و یا تهدید می‌کنند، همین نشانه ترس آنها از مردم ایران است. به تازگی یکی از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است هرکه به خیابان بیاید و اعتراض کند را می‌کشیم. دولت ایران سعی داشت از اعتراض مردم مصر تمجید کند ولی همه دیدیم سال گذشته و در جریان اعتراض‌های مردمی چگونه شهروندان خود را سرکوب کردند."
به نظر می رسد سیاست اوباما که در خاورمیانه در حال اجراست؛ شامل ایران هم خواهد بود. موضوع به مبارک و پشت کردن آمریکا به آن نوکرش اکتفا ندارد. بلکه کلیه نوکران باید آماده باشند!

ظواهر این طور نشان می دهد. برخورد آمریکا با سرداران عزیزمان دیگر مانند قبل نیست. ظاهرا گذشت آن زمانی که سردار رادان یک ساعت در میان به تلویزیون می آمد و مردم را به قهر و عذاب الهی تهدید می کرد؛ و سخنگویان آمریکا از ایران که یک حکومت قانونی است و حق دارد در کشورش امنیت را برقرار کند؛ حرف می زدند.
به نظر می رسد ماه عسل سردارها پایان یافته است.
اولین تظاهرات که در تهران برگزار شود؛ و اولین ترس مردم که فرو بریزد؛ دیگر این مردم از هیچ سرداری نخواهند ترسید. و جهان آماده مخابره این خبر خواهد بود:
رهبر ایران استعفا کرد!
هر قومی را مدتی است و مهلتی. مهلت بسیجیان و پاسداران هم تمام شده است. تاریخ مصرف آقایان هم زمانی داشت.
امید که بتوانیم حکومتی تشکیل دهیم که برای مردم باشد. قدرتمند، در خدمت مصالح مردم باشد. تاکید می کنم ما حکومتی نمی خواهیم که ضعیف باشد. دولتی به مدل خاتمی نمی خواهیم. ما دولتی به شدت قوی می خواهیم اما قدرتی نه در برابر مردم که برای مردم و ساماندهنده امور آنها باشد. با فساد مقابله کند. کشور را رو به پیشرفت ببرد. و قانون را در همه جا و برای همه کس اجرا کند. باندهای هزارفامیل فساد و آقازادگی را نابود کند. و زمینه را برای هر فسادی در آینده و هر باند جدیدی، برای همیشه بخشکاند. حکومتی محکم و قانونی و در خدمت مردم.
نه شرقی نه غربی، دولت سبز ملی!
ان شاء الله!

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز