منطقه سبز - فتنه سبز

فیلم «منطقه سبز» را می دیدم که شبکه یک گذاشته بود. و اوضاع بلبشویی که اگر کسی می خواست با ارتش آمریکا در عراق همکاری هم کند؛ نمی توانست! چرا که واحدهای مختلف آمریکا اغلب بصورتی مختلف کار می کردند. و گاهی هم با هم می جنگیدند. و به همه اینها اضافه کنید واحدهای غیرنظامی و شخصی را نظیر بلک واتر.

فیلم نشان می داد یک عراقی که می خواست با ارتش آمریکا همکاری کند تا چند تن از سران حزب بعث دستگیر شوند, عملا به همراه همان واحد ارتش آمریکا از سوی یک واحد دیگر همگی مضروب شدند!

گرچه این یک فیلم بود, اما واقعیت هم همین طور بود. یعنی یادمان هست که آن روزها؛ وزرات دفاع آمریکا یک چیزی می گفت؛ دو ساعت نشده وزارت خارجه آمریکا (کالین پاول) می آمد چیزی می گفت که مخالف حرف قبلی بود! بعد مشاور امنیت ملی یا همان دوشیزه رایس می آمد و هر دو تا وزیر را می شست و روی بند  رخت پهن می کرد! بعد هم فردایش خود جرج بوش می آمد یک چیزی می گفت که مخالف همه نظرات قبل از آن بود!

حالا بحث جمهوری اسلامی است! سپاه یک چیز می خواهد! وزارت اطلاعات یک چیز دیگر می خواهد! دولت یک موضع دیگر می گیرد! روحانیون درباری نظیر احمد خاتمی و مصباح یزدی یک چیز دیگر می گویند! مراجع عظام اصلا بازی نیستند! سایبری های بسیجی یک چیز دیگر میگویند! لات های خیابانی بسیجی مانند سعید تاجیک یک چیز دیگر می خواهند! سعید حدادیان یک چیز دیگر می گوید!...

خلاصه تصور کنید حال کسی را که بخواهد با این جمهوری اسلامی همکاری کند! فکر کنم چندین نوبت و از سوی واحدهای مختلف تحت عمل نوشابه قرار بگیرد!

حالا تصور کنید حال احمقانی مانند نویسنده آهستان را که دلشان می خواهد در این اوضاع قمر در عقرب، از ولایت عظما دفاع کنند! به نظرتان, ماتحت برایشان می ماند؟!!

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز