چه شود!

محمود كریمی (هیچ نسبتی با علی کریمی ندارد!) مداح مشهور با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر شعری طنز را با اشاره به برنامه خنده بازار صدا و سیما سروده كه ظاهرا سرشار از طعنه به مسوولان دولتی است.

وی در این طنز به سهام عدالت، بیكاری و دادن چند پست به مشایی اشاره كرده و سخنان تندی زده است.

به گزارش صراط این سروده حاج محمود كریمی خطاب به برخی از مسئولین نگاشته شده است:

چند ماهی است در صدا سیما / آمده طنز پرطرفداری
در حقیقت سیاسی و كمدی / گریه دار است و خنده بازاری


جای اسم و مقام و حرف ركیك / بین برنامه بوق باب شده
جای لفظ فلان فلان قدیم / بوق ممتد ولی حساب شده

اگر اهل سیاست و ذوقی / من هم امروز حرف ها دارم
و چه خوب است در سخن جای / بعضی الفاظ بوق بگذارم

آی آقای بوق خالی بند / بوق ها را نریختی به حساب
بوق سهم عدالتت پس كو / مسكن بوق بی حساب و كتاب

همه بی كار و داده ای به یكی / چند پست كلیدی اهدائی
بزن از حلق مردم مظلوم / بده بوقندیار بوقائی

مانده ام بوق از كجا آمد / روی فرمان چرخ تو جا شد
مثل دوران بوق در بر تو / بوق پیدا شد و "هویدا" شد

دوستم با تو گفت از در لطف / درد خود با خلوص درمان كن
بوق بیرون فتاده ات دیدند / زشتی بوق خویش پنهان كن( ظاهرا اشاره به سخنان تند سعید حدادیان درباره هویدا شدن .... دولت)


طفلكی حرف بد نگفته به تو / اصلا این حرف را بزن تو به من
من اگر با تو حرف بوق زدم / بوق من را خودت بیا بشكن

یاد داری كه بوق قبل از تو / بوق ها را شنید و كرد انكار
بس كه هشدار را ندیده گرفت / منحرف شد ز راه و زد به چنار

شطّ رنج است ضربه ی حداد / بعد هر ضربه كیش و مات حدید
مرد باید كه حرف حق بزند / هركه عاش سعید مات سعید


محمود كریمی

۲۹ رمضان۱۴۳۲
۸ شهریور

منبع

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز