خطوط قهوه‌ای

در حالی كه اسنادی از توصیه مستقیم احمدی نژاد بسود عامل اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی منتشر شده است  وی مدعی شد كه نه تنها هیچ نقشی در این اختلاس نداشته بلكه مخالف آن نیز بوده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، احمدی نژاد در اظهارات بی سابقه ، كنایه آمیز وتهدید گونه ای علیه نهادهای نظارتی اظهار كرد كه سكوت وی كه بخاطر مقام معظم رهبری بوده بطول نخواهد انجامید.

این اظهارات احمدی نزاد در حالی بیان شده است كه وی بدون اشاره به نقش بانك مركزی و وزارت اقتصاد در دادن مجوز تاسیس بانك به عامل اختلاس سه هزار میلیاردی برخلاف قوانین صرفا اتهام كوتاهی را متوجه بانك صادرات كرد، در حالی كه بنا به اظهارات صریح دادستان كل كشور و رییس سازمان بازرسی كل كشور شورای پول و اعتبار و بانك مركزی در این پرونده باید پاسخگو باشند.

احمدی نژاد همچنین در حالی دستگاه قضایی را متهم كرد كه با تهمت زنندگان به دولت برخورد نمی كند كه اسناد توصیه مستقیم وی به نفع عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی منتشر شده است.

احمدینژاد بار دیگر دولتش را «پاك ترین دولت» در تاریخ خواند و با دفاع از سكوت سیستم بانكی در قبال اختلاس 3 هزار میلیاردی از قوه قضاییه خواست تا عوامل ‌این اختلاس را به او معرفی كند.

  رئیس دولت كه پیش از این بارها گفته بود اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام خواهد كرد، در جمع مردم اردبیل افزود: از اینكه می‌شنیدم‌ یك نفر از طریق ارتباطی كه دارد، به راحتی می‌تواند از یك بانك 100 میلیارد تومان وام بگیرد اما جوانی برای 5 میلیون تومان وام دستش به جایی بند نیست، غصه‌دار می‌شدم، از همین رو سعی كردیم سیستم بانكی را اصلاح كنیم كه برنامه‌هایم در این خصوص آماده شده كه امسال این كار را شروع خواهیم كرد.

او بی آنكه به نامه منتشره مشایی به دو وزیر برای ارائه تسهیلات خاص به اختلاسگر اخیر اشارهای كند، این حرفها را زد و ادامه داد: اخیرا عده‌ای با استفاده از این شبكه بانكی و با سوء‌استفاده از یك بانك و ضعف نظارتی از این بانكی كه خصوصی شده، رقم بالایی را تحت عناوین گوناگون به نام وام و اعتبار اخذ كرده‌اند كه این اشكال است.

در حالی كه بسیاری از معترضان به اختلاس 3هزار میلیاردی معتقدند روسای بانكها به دلیل سكوت در قبال این اختلاس باید استعفا دهند، رئیس جمهور گفت: خوشبختانه بانك مركزی، وزارت اقتصاد و مسئولان اطلاعاتی دولت متوجه این موضوع شده و آن را شناسایی كردند و سر و صدایش را در نیاورند تا به این افراد شناسایی و اموالشان را ضبط كنند. اصلا خود بنده به بانك مركزی گفتم یك جریان سوی جلو می‌رود و یك گروهی به نام تاسیس بانك كارهای خلافی می‌كنند كه انشا‌ءالله با اصلاح سیستم بانكی بی‌عدالتی در اخذ وام ریشه‌كن و راه‌های سوء‌استفاده بسته خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه چند ماه است عده‌ای تلاش می‌كنند به دولت ضربه زده و دولت را بدون هیچ محدودیتی متهم می‌كنند، انگار كه این موضوع رسیدگی نخواهد شد، خاطرنشان كرد: برخی‌ها در جریان این اختلاس متهم می‌كنند، در حالی كه ما باز هم سكوت می‌كنیم كه به خاطر مقام معظم رهبری است كه البته این سكوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود.

اظهارات احمدی نژاد در حالی بیان شده است كه كه مطابق با قوانین قوه قضاییه موظف نیست مجرمین را به رییس دولت معرفی كند و پس از اتمام تحقیق مجرمان معمولا به زندان معرفی می شوند، در یك اقدام كم سابقه جهت كاهش تنش، قوه قضاییه معاون اول احمدی نزاد را كه در پرونده بیمه ایران متهم بود به وی معرفی كرد تا نسبت به اتهامات وی رسیدگی شود كه رییس دولت بلافاصله این رسیدگی را جزو خطوط قرمز اعلام كرد.

 

منبع

 

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز