برای روح پرفتوح ناصرالدین‌شاه یک فاتحه بخوانید!

روسها در چارچوب امضای قرارداد چند صدمیلیارد دلاری با شرکت " آکسان موبیل" ؛ به ازاء دسترسی به بخشی از منابع نفت و گاز آمریکا ، علاوه بر واگذاری برخی منابع نفتی رو به اتمام روسیه در دریای خزر ، منابع عظیم گازی ایران در حوزه پارس جنوبی را هم به عنوان دارایی های خود به شرکت آمریکایی پیشکش کردند!

روز سی‌ام ماه اوت ۲۰۱۱ شرکت دولتی نفت و گاز روسیه روس‌ نفت و شرکت آمریکایی اکسان‌موبیل یک قرارداد عظیم چندین میلیارد دلاری برای استخراج منابع انرژی در آب‌های دریای سیاه و قلمرو روسیه در اقیانوس منجمد شمالی امضا کردند. محدوده سرمایه‌گذاری مستقیم این قرارداد تا ۳۰۰ میلیارد دلار تعیین شده‌ که در کنار پروژه‌های ساختمانی و زیرساخت‌ها حجم آن می‌تواند به ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.

این قرارداد برای روس‌ها موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. زیرا برپایه آن شرکت روس‌نفت مجاز خواهد شد تا به بخشی از منابع انرژی در خلیج مکزیک و ایالت تگزاس آمریکا دسترسی پیدا کند. به این ترتیب روس‌نفت یک گام دیگر به سوی تبدیل شدن به یک شرکت بین‌المللی در عرصه انرژی برمی دارد.

به گزارش کار‌شناسان ایران سبز فاجعه اصلی در انعقاد این پروتکل به واگذاری پنهان منافع ملی ایران به دولت‌های بیگانه (روسیه و آمریکا) مربوط می‌شود که با هماهنگی قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت‌های صوری وابسته به آن صورت می‌پذیرد.

زیرا بخش سوم این قرار داد سوآپ گاز است که مجری آن شرکت گاز پروم روسیه است و این شرکت مسئولیت بهره برداری از منابع گازی در فازهای ۱۱ تا ۲۵ پارس جنوبی را برعهده دارد.

به عبارت دیگر روس‌ها از حضور خود در حوزه‌های نفت و گاز ایران در دریای خزر و خلیج فارس و نیز ناتوانی و فلاکت حکومت ایران عمیقا سوء استفاده کرده و با ندیده گرفتن منابع عظیم گاز در روسیه، به ازاء دسترسی به بخشی از منابع گازی آمریکا، ذخایر گازی ایران را به روی سفره آمریکایی‌ها پیشکش کرده‌اند! این منابع بخشی ازذخایرگازی پارس جنوبی است که بر اساس گزارش‌های قبلی کار‌شناسان ایران سبز، از سوی پدرخوانده نفت و گاز ایران (چینی‌ها) به روسیه واگذار شده بود. برای عملیاتی شدن این قرارداد، گاز پروم روسیه قرادادی با روس نفت به امضا رسانده است و متعهد شده که بخش سوآپ گاز روسیه و آمریکا را از منابع گازی پارس جنوبی ایران تامین نماید!

منبع

 

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز