خبر کشته شدن بن لادن چقدر اصالت دارد؟

روزنامه ی یونگه ولت:

بن لادن دوباره مُرد.  شاید هم نمرده باشد؟ ولی چه کسی می تواند در درستی سخنان نیرومند ترین مرد جهان تردید کند؟ باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سحرگاه دوشنبه، شخصا در برابر نمایندگان رسانه اظهار داشت که به فرمان او در عملیات کماندوئی که مقدمات آن به دقت تدارک دیده شده بود، دشمن شماره یک آمریکا در پاکستان کشته شده است. در پرتو از جان گذشتگی سرویس های اطلاعاتی آمریکا، عدالت آمریکائی پیروز شد. یعنی اطلاعات چلانده شده از شکنجه شدگان به نتیجه رسیده است. واقعا؟ نمی توان زیاد مطمئن بود.

خبر مرگ  بن لادن بار ها تکرار شده است. در پایان سال 2001، بی نظیر بوتو که در آن زمان نخست وزیر پاکستان بود، خبر مرگ بن لادن را که به تایید سرویس اطلاعاتی پاکستان ISI   نیز رسیده بود اعلام  و حتی تاریخ  مشخص آن را هم ذکر کرد : 15 دسامبر 2001. سران سرویس های اطلاعاتی  آمریکا در سیا و اف بی آی نیز همین نظر را داشتند. مثلا  Dale Watson   رئیس بخش ضد ترور اف بی آی  در 18 دسامبر 2004 گفت " به احتمال بسیار زیاد" این خبیث درجه یک،  مرده است. ولی کسان دیگری بودند که ترجیح می دادند بن لادن خبیث زنده  بماند. او بعنوان مردی نابکار خدمات زیادی به دستگاه حکومتی بوش و اوباما کرد و آنها توانستند با جلو انداختن بن لادن  تصمیات پردامنه خود را در عرصه سیاست خارجی و تغییرات ضد دموکراتیک در سیاست داخلی آمریکا را به کرسی بنشانند. آنچه بعدا مورد توجه قرار گرفت این بود که نوارهای بن لادن و تهدیدات پر سر وصدای او درست هنگامی آفتابی  می شوند که پرزیدنت جورج دابلیو بوش  در داخل آمریکا  با مشکل روبرو می شود،  مثلا اندک زمانی قبل از انتخابات نوامبر 2004.  بعدا دانشمندان بنام آمریکائی  اثبات کردند  صدائی که روی نوار های بن لادن و ویدئوهای پر تهدید او  ضبط شده صدای چهار شخص مختلف است. تا این که روز 25 ماه مه 2010 روزنامه واشنگتن پست خبرداد یکی از اعضای  سیا که در گذشته مسئولیت مهمی داشته اقرار کرده  که  خودِ اداره آژانس خدمات تکنیکی   ویدئوهای تهدید آمیز بن لادن را   جعل کرده است.

در گذشته می گفتند : از این واقعه چه نتیجه ای باید گرفت؟ همه قرائن و شواهد حاکی از آنند که اسامه بن لادن از همان آغاز وسیله ای بوده است برای تبلیغات دروغ و پخش خبرهای گمراه کننده ای که هدفشان از یک سو ، یعنی در عرصه سیاست خارجی، توجیه جنگ های امپریالیستی و از سوی دیگر، در عرصه سیاست داخلی ایجاد تغییرات در ساختار حکومتی آمریکا و تبدیل آن به یک حکومت پلیسی  بوده است. حال که واشنگتن " بن لادن" را از صحنه حذف می کند معنایش این است که او تا اینجا  کار خود را کرده است. و حالا با حذف او دستگاه حکومتی اوباما امکان می یابد راهی برای خروج از باطلاق جنگ شکست خورده افغانستان بیابد. چون  رسما گفته می شود که سربازان آمریکائی برای متواری کردن القاعده  در هندوکش هستند و نه برای پیروزی بر طالبان. واشگتن می گوید    حضور القاعده در افغانستان تقریبا به  صفر رسیده است یعنی " ماموریت انجام شد " و حالا بخش مهمی از نیروی نظامی ظفر نمون آمریکا ، بدون آبرو ریزی؛ می تواند خاک افغانستان را ترک کند.

منبع

 

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز