یادتان باشد دیکتاتور!

برخی ها بعد از این ماجرای اختلاف مقام معظم رهبری و احمدی نژاد، با طرح مسائلی مانند «انگار رییس جمهور، تدارکاتچی شده» از اختیارات قانونی رییس جمهور سخن گفتند.

این عزیزان ( که جلوی خودم را می گیرم نگویم این احمقان) انگار فراموش کرده اند ما اکنون رییس جمهور نداریم. و احمدی نژاد رییس جمهور ایران نیست. چرا که طبق قانون اساسی ای که رییس جمهور را تعریف کرده است؛ او باید آراء مردم را داشته باشد. و رسیدن به مقامی با صلاحدیدهای پشت پرده و توافق های سرداران با بیوتی خاص؛ به هیچ عنوان موجب نخواهد شد که کسی رییس جمهور شود. بنابراین احمدی نژاد اصلا رییس جمهور نیست که اختیارات قانونی داشته باشد که اینک محدود شده باشند.

اما بد نیست نگاهی بیاندازید به این ماجرای تاسف انگیز وزارت «مسکن و راه و ترابری» تا یادتان بیاید احمدی نژاد چه دیکتاتور نفرت انگیزی است!

بعد از آنکه مجلس، وزیر سابق راه را برکنار کرد؛ احمدی نژاد برای اینکه نشان دهد از برکناری استاد راهنمایش در دانشگاه ناراحت شده است؛ بیان کرد اصلا وزارت راه را منحل می کند تا دیگر نیازی به معرفی وزیر بعدی نباشد!

وی سپس گفت وزارت راه را با وزارت مسکن ادغام می کند و بعد هم وزرات «مسکن و راه» را تاسیس کرد!

بعد هم وزیر مسکن را در صدر این وزارت تازه تاسیس قرار داد.

بعد هم گفت چون این وزیر فعلی قبلا از مجلس رای اعتماد گرفته است؛ پس وزیر قانونی است و نیازی به رفتن به مجلس نیست تا رای اعتماد مجدد بگیرد!

دوباره ماجرا را بخوانید!

بله! مجلس هنوز به انحلال وزارت راه و تاسیس وزارت «مسکن و راه» رای نداده است! و از اساس وجود چنین وزارتخانه ای غیرقانونی است!

که تازه اگر چنین وزارتی مراحل قانونی اش را هم بگذراند، برای وزیر آن باید مراحل قانونی کسب رای اعتماد گذرانده شود! و نمی تواند یک وزیر که رای اعتماد برای یک وزارت دیگر را دارد؛ بشود وزیر یک وزارتخانه دیگر!!

و اینک این وزیر خودخوانده؛ هر چقدر که از بودجه عمومی بردارد و خرج دستگاهش کند؛ مانند این است که من و شما دست به بودجه عمومی کشور ببریم! و دستگاه قضایی باید او را به جرم سرقت میلیاردی از بیت المال به جرم مفسد فی الارض محاکمه کرده؛ و احتمالا اعدام کند!

این است احمدی نژاد! کسی که رییس جمهور خود خوانده است و ابائی ندارد که وزرایش هم خودخوانده باشند!

و در این میان کسانی آمده اند از  اختیارات قانونی رییس جمهور حمایت می کنند!!

اگر مقام معظم رهبری به این نتیجه برسند که احمدی نژاد را باید برکنار کنند؛ مسلم است که مورد حمایت ما خواهند بود. چرا که ایشان در حال جبران خطای گذشته اند و مسلمآ با حمایت میلیونی آحاد ملت سبز روبرو خواهند شد.

برگزاری دوباره انتخابات؛ یکی از اهداف ابتدایی جنبش سبز بود. که اینک رسیدن به آن را بخشی از پیروزی می دانیم.

لازم به ذکر است هر کسی که در آینده به نمایندگی جنبش سبز رییس جمهور شود؛ مسلما اختیارات قانونی رهبری را طبق قانون اساسی محترم خواهد شناخت. و اجرای احکام حکومتی، بخشی از قانون است.

ما ملتی فرهیخته و سبزیم. که در مسیر قانون قدم می زنیم و از ابتدا هم زده ایم. و اگر در محدوده این قانون اساسی حرکتی انجام دهیم؛ مسلما تا پایان به آن وفادار خواهیم بود.

مگر آنکه حرکتمان به خارج از این قانون اساسی برسد. که در آن صورت دیگر به چیزی تعهد نداریم.

و این واضح و شاید اجتناب ناپذیر است.

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز