داستان دو گــاو!

سوسياليسم : شما دو گاو داريد. حکومت يکی از گاوها  را می گيرد و می دهد به همسايه.
کمونيسم : شما دو گاو داريد. حکومت هر دو گاو را از شما می گيرد و شير مورد نياز شما را تامين می کند.
 نازيسم : شما دو گاو داريد. حکومت شما را می کشد و هر دو گاو را تصاحب می کند.
کاپيتاليسم : شما دو گاو داريد. يکی از آنها را فروخته و با پولش يک گاو نر می خريد.
سنديکاهای کارگری فرانسه:  شما دو گاو داريد. اعتصاب می کنيد چون گاو سوم را می خواهيد.
عربستان سعودی: شما دو گاو با منابع بی پايان شير داريد. علف فراوان به حلقوم آنها بريزيد. از معاشرت آنها با گاوهای نر جلوگيری کنيد و برای دوشيدن شير آنها از کشورهای جنوب آسيا کارگر بياوريد.
 ايران: شما دو گاو داريد. آنقدر آنها را بازجويی و شکنجه کنيد تا اعتراف کنند که جاسوس صهيونيست ها هستند. شير آنها را به نوار غزه و جنوب لبنان بفرستيد و يا آن را به خامه غنی شده تبديل کنيد. تحريم های بين المللی مانع از آن می شود که شما شير گاو ها را در بازار آزاد بفروشيد.
سوريه: شما پنج گاو داريد که يکی از آنها علوی است. گاو علوی را خوب بپرورانيد و ساير گاوها راحسابی بزنيد. از درآمد حاصل از شير گاوها برای ولخرجی و خريد زنانتان در فروشگاههای لندن استفاده کنيد.
 لبنان: شما دو گاو داريد . سوريه مدعی مالکيت آنها است . شما اين گاوها را به خارج برده و دامپروری های بزرگ و موفقی را در آفريقا ، استراليا و آمريکای جنوبی داير کنيد. سود ناشی از اين سرمايه گذاری ها را برای اقوام خود در لبنان بفرستيد تا با آن پول بتوانند هزينه جراحی های پلاستيک خود را پرداخته و مرسدس بنز بخرند.
 حزب الله: شما هيچ گاوی نداريد. در فاصله استراحت بين دوشيدن شير گاو ايرانی، شعار نابودی اسراييل را بدهيد.
 عراق: شما سه گاو داريد، يک سنی ، يک شيعه و يکی کرد. شير اولی را عربستان سعودی می دوشد، شير دومی را ايران می دوشد و سومی شير خود را به خارج قاچاق می کند. دولت آمريکا هم تاپاله ( فضولات ) را جمع می کند.
 بحرين: شما  سه گاو داريد، دوشيعه و يک سنی . از عربستان سعودی دعوت کنيد تا بيايد و يک گاو شيعه را بکشد و يک گاو سنی از خارج وارد کند.
يمن: شما دو گاو داريد. به جای علف به آنها خار و گون بخورانيد و شير آنها راهم ندوشيد. بنشينيد و سرشاخ شدن آنها را تماشا کنيد.
 مصر دوران حسنی مبارک: شما ده گاو داريد. از آنها نگهداری نمی کنيد. ولی از جنگيدن آنها با اسراييل ممانعت می کنيد تا بتوانيد از آمريکا شير دريافت کنيد. مصر پس از حسنی مبارک ؛ شما ده گاو داريد که اکنون فکر می کنند صاحب گاوداری اند. هنوز شيری در کار نيست.
تونس دوران زين العابدين بن علی: شما دو گاو داريد. مرتب آنها را کتک بزنيد و از شير آنها برای مخارج خريد همسرتان در پاريس استفاده کنيد. به محض سرکشی گاوها به عربستان پناه ببريد. تونس پس از زين العابدين بن علی ؛ رجوع شود به مصر پس از حسنی مبارک.
ليبی: شما دو گاو داريد. آرزو می کنيد ای کاش آنها شتر بودند. تنها خوراکی که به آنها می دهيد پند و اندرزهای داهيانه است و به محض اينکه صدايی از آنها درآيد آنها را می کشيد.
 ترکيه: شما دو گاو داريد و هيچ گوسفندی نداريد. ادعای شما اين است که گوسفند در حقيقت يک گاو کوهی است.
قطر: شما يک گاو داريد که صدها پستان دارد. از پول بيکران شير اين گاو برای تاسيس يک تلويزيون ماهواره ای استفاده کرده و برای ساير گاوهای منطقه که دوشيده می شوند ( البته به غير از عربستان ) برنامه پخش می کنيد.
امارات عربی متحده: شما دو گاو داريد. برای نگهداری و مراقبت از آنها شما خدمتکاران فيليپينی ، کارگران آسيای جنوبی و روسپی های روسی را به کشور می آوريد. شير آنها را می فروشيد تا بزرگترين مرکز خريد جهان را بسازيد.
اردن: شما يک گاو داريد که در محاصره گرگهاست . چنين وانمود کنيد که اين گاو جادويی است و قدرتی دارد که می تواند حيوانات وحشی را رام کند. بعد از آمريکا بخواهيد که به شما شير بدهد.
 فلسطين: شما دو گاو داشتيد که دهه ها پيش گم شدند. برای آنها سوگواری می‌کنيد.
اسراييل: شما دو گاو نر خطرناک داريد. وانمود کنيد که آنها گوساله‌های بی‌آزاری هستند.

مـنـبـع

 

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز