اگر یزید نبود، پینوشه هم نبود!

من هم قبول دارم شاه کار درستی نکرد. وقتی در روزهای ملتهب سال 57 بر صفحه ی تلویزیون ظاهر شد و آن سخنرانی معرفش را ایراد کرد: "صدای انقلاب شما مردم ایران را شنیدم!"
وقتی بن علی هم بر صفحه ی تلویزیون کشورش آمد؛ و خبر از اصلاحات امور و کنارگیری پس از پایان دوره ی ریاستش داد؛ باز هم کار درستی نکرد.
کار درست را کسانی کردند که گفتند: "هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد." و در زمانی که مردم به خشم آمده بودند؛ خودشان را عصبانی تر نشان دادند. نیروهایشان را اگر چه اندک بودند, به خیابان ها فرستادند. زندان ها را آنقدر پر کردند که خودشان مجبور می شدند چند بار خالی اش کنند. بازداشتی ها را تحت شکنجه های جنسی قرار دادند. سپس برای آنکه همه مردم از آن خبر داشته باشند؛ خودشان منتشرش کردند و عاملان این گونه شکنجه را تحت تعقیب های نمایشی قرار دادند. و اگر چه خودشان را در منظر و ملا؛ مسلط و خیلی خشمگین نمایش دادند؛ بعدها معلوم شد که در آن دوران هشت ماهه؛ یک شب, خواب راحت نداشته اند!
کار درست را کسانی کردند که هر کار کردند؛ خودشان را محق نمایش دادند. ذره ای عقب نشینی نکردند. و تا بردن آبروی تمام حکومتشان در دنیا؛ ادامه دادند. تا نابودی بنیان های اعتماد ملی؛ پیش رفتند. فروپاشی اقتصاد کشور را بی اعتنا شدند. و سعی کردند به روزهایی که مردم از خشم، دیوانه میشوند؛ اصلا فکر هم نکنند.
کار درست را یزید کرد. که هر کار که خواست کرد. تا آخر ایستاد. و قدرت و درایت و ایستادگی اش را اطرافیانش تملق کردند.
کار درست را یزید کرد. که تا وقتی که از اسب هم افتاد, ایستاد. خوش بود. و خود را مسلط بر همه امور می دانست.
من معتقدم اگر یزید نبود, هیچگاه پینوشه نمی توانست بگوید: "برگی از درخت نمی افتد؛ مگر آنکه ما می فهمیم!!"

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز