کسی خودش را آتش خواهد زد؟

جنس به خیابان ریختن مردم در سال 88 بگونه ی خاصی بود. به عبارتی؛ این قشر خاص و تحصیلکرده بود که بخاطر خشمگین شدن از چیزهایی که احساس کرده بود, به خیابان آمده بود. و حرف اصلی این طیف از مردم هم، درخواست "آزادی" بود.
لکن آنچه در روزهای آینده با آن روبرو خواهیم بود، اعتراض طبقه فرودستی است که حرفشان، نان شب شان است.
امروز با عوض شدن روند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها؛ عملا روی بد سکه ی این طرح دارد خودش را نشان می دهد. آنچه سردار ِ خوشنام "رویانیان" امروز اعلام کرد؛ و سهمیه 400 تومانی را هم به میزان ماهانه 60 لیتر اعلام کرد؛ می تواند کبریت ماجرا به حساب آید.
به نظر می رسد روزهای بد معیشتی مردم در حال نشان دادن خودش است. و شب عید امسال را بتوان روزهای ملتهبی پیش بینی کرد. روزهایی که طبقه پایین جامعه بخاطر بدی معیشت، به خیابانها بریزند. و اعتراف می کنم که هفته های بدی برای پلیس ویژه در پیش است. روزهایی که به هیچ وجه قابل مقایسه با برخوردشان با دانشجویان و تحصیلکرده ها نخواهد بود.
پایین شهری ها که چیزی برای از دست دادن ندارند؛ و چندان هم از بازداشت و زندان حساب نمی برند؛ می توانند کابوس سردار رادان ها را فراهم کنند.
روزهایی که راهپیمایی سکوت در آن معنایی ندارد. و هر چه هست و هست؛ فقط یک نام دارد: شورش!
حال باید پرسید بشکه ی باروتی که احمدی نژاد با طرح هدفمندی اش آماده کرده است؛ کی شعله ور خواهد شد؟ و آیا جوان سبزی فروش ما، چه زمان را برای خودسوزی انتخاب خواهد کرد؟

هیچ نظری موجود نیست:

تــصـــویــــر روز

تــصـــویــــر  روز